Falusi szálláshelyek "napraforgós " Nemzeti Tanúsító Védjegy minõsítése

2013. november 26. kedd 10:48


Falusi szálláshelyek minõsítési menete


1) A szállásadónak a szálláshely szerinti település jegyzõjétõl a Szálláshely szolgáltatási
tevékenységrõl szóló 239/2009. ( X.20.) Korm.rendelet alapján szálláshely
üzemeltetési engedélyt kell kérnie.
2) Ezt követõen a minõsítést kérelmezõ (a szállásadó) letölti a FATOSZ, illetve a megyei
falusi turizmus szervezetének honlapjáról a Pályázati Formanyomtatványt
3) A Pályázati Formanyomtatványt a kitöltést követõen postai vagy elektronikus úton az
illetékes megyei falusi turizmus szervezethez kell eljuttatni. A megyei falusi turizmus
szervezetek postázási címe és e-mail címe megtalálható a FATOSZ honlapjának
szakmai oldalak menüpontjában : www.fatosz.eu
4) .A pályázati formanyomtatvány mellett a minõsítés díját a FATOSZ bankszámlájára
kell átutalnia a kérelmezõnek és az errõl szóló igazolást vagy bankkivonat másolatot is
csatolni kell a Pályázati Formanyomtatványhoz.
5) A megyei falusi turizmus szervezet kiválasztja a szálláshelyhez legközelebbi
minõsítõt, aki a helyszíni szemlét elvégzi, jegyzõkönyvet vesz fel a szálláshely
alapkövetelményeirõl, fakultatív szolgáltatásairól és igény szerint a szakosodásról. A
minõsítés során a szálláshely épülete, udvara, berendezési tárgyai, szolgáltatásai,
személyi feltételei egyaránt értékelésre kerülnek pontozási rendszer alapján.
6) A helyszíni bejárás során a minõsítõ külsõ-belsõ fényképeket készít a szálláshelyrõl
vagy a szállásadó saját maga fényképeket bocsát a minõsítõ rendelkezésére e-mailen.
7) A minõsítõ által elkészített Jegyzõkönyv a minõsítõ által eljuttatásra kerül a megyei
falusi turizmus szervezethez.
8) A megyei falusi turizmus szervezet a beérkezett jegyzõkönyv és fotódokumentáció
alapján javaslatot készít a falusi szálláshely besorolására. Javaslatát az összes
dokumentummal együtt elküldi a FATOSZ Központi Információs Irodájába (1077.
Budapest, Király u.93.).
9) A FATOSZ Központi Információs Irodába érkezõ dokumentációt a FATOSZ
Minõsítõ Bizottság véleményezi és amennyiben hiánytalan, úgy a Bíráló Bizottság elé
terjeszti.
10) A Nemzetgazdasági Minisztérium delegáltjaibõl és a FATOSZ által kijelölt
Alelnökbõl álló Bíráló Bizottság meghozza a döntést a Védjegy odaítélésérõl.
11) Sikeres pályázat esetében a Központi Információs Irodája postázza a tanúsító
Bizonyítványt, Védjegytáblát és Védjegyhasználati szerzõdést a szállásadónak.
12) A minõsítés 5 évig érvényes, de minden évben várható egy alkalommal ellenõrzés.

További kérdés esetén a megyei szervezetek, illetve a FATOSZ Központi Információs
Irodája áll rendelkezésre.

 Falusi szálláshelyek napraforgós Tanúsító Védjegyének eljárási díjai

A falusi szálláshelyek férõhely kapacitása szerint
1-8 férõhely- 30.000 Ft.

9-16 férõhely - 45.000 Ft.

Megjegyzések:
 Fenti összegek Bruttó összegek, melyek ÁFA mentesek.

Az eljárási díjak magukba foglalják a helyszíni eljárás és a minõsítési rendszer
mûködtetésének költségeit.

A minõsítést tanúsító tábla használati díja a minõsítéstõl számított második évtõl
kezdõdõen évi 5.000 Ft. Az elsõ évben a tábla használati díját tartalmazza a minõsítési
eljárási díja.

A díjakat a kérelem benyújtásával egyidejûleg a Falusi és Agroturizmus
Országos Szövetsége (FATOSZ) bankszámlájára kérjük átutalni:
10103173-40063023-01000005


Keresés hírek között

Projektjeink

Eseménynaptár

Galéria